Uttalande från styrelsen i CPE exempelklausuler

Uttalande från styrelsen i CPE. CPEs styrelse, har inför upprättandet av den med CPE 2016s gemensamma Fusionsplanen, noga utvärderat effekterna av ett samgående med CPE 2016. CPEs styrelse anser att samgåendet bygger på en tydlig logik med utgångspunkt i bolagens likartade verksamhet, strategi och mål, samt samsyn på förvaltningsmodell. Det Sammanslagna Bolaget får en attraktiv investeringsportfölj med en balanserad mix av såväl mindre som medelstora, främst onoterade bolag, på den nordiska riskkapitalfondmarkanden. Därtill skapar sammanslagningen ett för kapitalmarknaden attraktivt investeringsalternativ. CPEs styrelse har beaktat en rad faktorer för att fastställa en skälig utbytesrelation. CPEs styrelse har vid värdering av CPE 2016s utestående preferensaktier P2 baserat värdet på redovisat eget kapital per den 31 december 2020, justerat för väsentliga förändringar under perioden fram till och med den 26 mars 2021. En justering är gjord då den finska private equity fonden Intera III avyttrade ett portföljbolag under mars månad. CPE 2016 påverkades positivt med en förändring av substansvärdet med 10 procent. CPE påverkades med en substansvärdeökning om 0,4 procent. CPE 2016 upprättar sin redovisning baserat på att finansiella instrument och därmed de underliggande fondinnehaven värderas till verkligt värde. Beträffande CPE 2016:s innehav i underliggande riskkapitalfonder har styrelsen utgått från de värderingar av fonderna som rapporterats av förvaltarna i respektive fond och som i samtliga fall har baserats på och upprättats i enlighet med Invest Europe Investor Reporting Guidelines utgivna av Invest Europe (tidigare European Private Equity & Venture Capital Association, EVCA). Styrelserna har vid värdering av CPE 2016:s utestående preferensaktier P1 (som samtliga innehas av Coeli Private Equity Management II AB) baserat värdet på (i) kvotvärdet på de aktier som Coeli Private Equity Management II AB innehar och (ii) de preferensrättigheter som dessa preferensaktier P1 ger i form av utdelningsrätt om 1,35 procent av i CPE 2016 totalt inbetalt kapital. Coeli Private Equity Management II AB kompenseras för detta värde genom att tilldelas 31 385 stamaktier i CPE som fusionsvederlag. Antalet stamaktier som Coeli Private Equity Management II AB erhåller har beräknats baserat på den kvarvarande förvaltningsavgiften (0,9 procent) och utdelningsrätten (1,35 procent) samt den förväntade livslängden (år 2028) i CPE 2016. Avgifterna och utdelningen har antagits sjunka över kvarvarande tid i takt ...

Related to Uttalande från styrelsen i CPE

• Ytterligare information när det gäller distansförsäljning av finansiella tjänster a) Beträffande kreditgivaren

• Utskottets förslag i korthet Riksdagen avslår motionsyrkanden om bl.a. att införa en proportionalitetsprincip och sympatiåtgärder. Utskottet hänvisar bl.a. till det befintliga regelverkets utformning. Jämför reservation 18 (M), 19 (C), 20 (V), 21 (KD) och 22 (L) samt särskilt yttrande 5 (C).

• Upprättande och godkännande av röstlängd 3. Val av en eller två justeringsmän

• Styrelseledamot Xxxxx Xxxxxxx

• Möjlighet till lokal avvikelse Mom. 7 Arbetsgivare och arbetstagarorganisation kan träffa kollektivavtal om avvikelse från denna bestämmelse.

• Inskränkningar I Rätten Till Sjuklön Mom. 5:1

• Styrelsens försäkran Detta Memorandum har upprättats av styrelsen för Amnode AB med anledning av Erbjudandet. Styrelsen i Bolaget är ansvarig för innehållet i Memorandumet. Härmed försäkras att styrelsen vidtagit alla rimliga försiktighetsåtgärder för att säkerställa att uppgifterna i Memorandumet, såvitt styrelsen vet, överensstämmer med faktiska förhållanden och att ingenting är utelämnat som skulle påverka dess innebörd.

• Obekväm arbetstid Mom. 1 Tillägg för obekväm arbetstid utges till en arbetstagare för fullgjord ordinarie arbetstid som förlagts enligt nedan. Tillägget utges inte vid övertids- arbete. Anmärkning O-tilläggstid Kr/tim

• Skattefrågor i Sverige Nedan redovisas vissa skattekonsekvenser som kan aktualiseras för fysiska personer och aktiebolag i anledning av Erbjudandet. Samman- fattningen är baserad på nu gällande regler och är endast avsedd som allmän information för aktieägare som är obegränsat skattskyldiga i Sverige, såvida inte annat anges. Redogörelsen behandlar inte värde- papper som innehas som lagertillgångar i näringsverksamhet eller av handelsbolag. Vidare behandlas inte de särskilda reglerna om skattefri kapitalvinst (inklusive avdragsförbud för kapitalförlust) och utdelning i bolagssektorn som kan bli tillämpliga på innehav av aktier i Bolaget som anses näringsbetingade. Inte heller omfattas de särskilda regler som kan bli tillämpliga på innehav i bolag som är eller tidigare har varit s.k. fåmansföretag eller på aktier som förvärvats med stöd av s.k. kvalificerade aktier i fåmansföretag. Beträffande vissa kategorier av skattskyldiga gäller särskilda skatteregler. Beskattningen av varje en- skild aktieägare beror på dennes speciella situation. Varje aktieägare och innehavare av teckningsrätter rekommenderas därför att rådfråga en skatterådgivare för att få information om de särskilda konsekvens- er som kan uppstå i det enskilda fallet, inklusive tillämpligheten och effekten av utländska regler och skatteavtal.

• Styrelsen Efter bolagsstämman är styrelsen Bolagets högsta beslutande organ. Styrelsen är även Bolagets högsta verkställande organ och Bolagets ställföreträdare. Vidare svarar styrelsen enligt aktiebolags- lagen för Bolagets organisation och förvaltningen av Bolagets ange- lägenheter, ska fortlöpande bedöma Bolagets och Koncernens eko- nomiska situation och se till att Bolagets organisation är utformad så att bokföringen, medelsförvaltningen och Bolagets ekonomiska förhållanden i övrigt kontrolleras på ett betryggande sätt. Styrelsens ordförande har ett särskilt ansvar att leda styrelsens arbete och bevaka att styrelsen fullgör sina lagstadgade uppgifter. Enligt Bolagets bolagsordning ska Bolagets styrelse bestå av lägst tre (3) och högst sju (7) styrelseledamöter utan suppleanter. Ledamot väljs årligen på ordinarie bolagsstämma för tiden intill dess nästa ordinarie bolagsstämma har hållits. Någon begränsning för hur länge en ledamot får sitta i styrelsen finns inte. Bolagets styrelse består vid dagen för detta Prospekt av ledamö- xxxxx Xxxxx Xxxxxxx (ordförande), Xxxxx Xxxxxxxx, Xxxxxx Xxxxxxx och Xxxxxx Xxxxxxxxx. Närmare information om styrelsemedlem- marna, inklusive information om ersättning till styrelsen, återfinns ovan under avsnittet ”Styrelse, ledande befattningshavare och revisor”. Bland styrelsens uppgifter ingår bland annat att fastställa Bola- gets övergripande mål och strategier, övervaka större investeringar, säkerställa att det finns en tillfredsställande kontroll av Bolagets efterlevnad av lagar och andra regler som gäller för Bolagets verk- samhet samt Bolagets efterlevnad av interna riktlinjer. Bland styrel- sens uppgifter ingår även att säkerställa att Bolagets informations- givning till marknaden och investerare präglas av öppenhet samt är korrekt, relevant och tillförlitlig samt att tillsätta, utvärdera och vid behov entlediga Bolagets verkställande direktör. Styrelsen har i enlighet med aktiebolagslagen fastställt en skriftlig arbetsordning för sitt arbete, vilken kommer att utvärderas, uppdateras och på nytt fastställas årligen. Styrelsen sammanträ- der regelbundet efter ett i arbetsordningen fastställt program som innehåller vissa fasta beslutspunkter samt vissa beslutspunkter vid behov. Sedan Bolaget bildandes har sex (6) protokollförda styrelse- sammanträden hållits i Bolaget. Under 2015 höll styrelsen i Maha (Kanada) (som har samma sammansättning som styrelsen i Bolaget) tre (3) protokollförda sammanträden. Bestämmelser om inrättande av revisionsutskott återfinns i aktie- bolagslagen och i Koden. Bestämmelser om inrättande av ersätt- ningsutskott återfinns i Koden. Bestämmelserna i aktiebolagslagen omfattar i detta avseende endast bolag vars aktier är upptagna till handel på en reglerad marknad, vilket inte innefattar First North, och som konstaterats ovan i detta avsnitt är Koden inte bindande för Bolaget. Per dagen för detta Prospekt har styrelsen inte inrättat särskilda revisions- eller ersättningsutskott. Styrelsen har dock för avsikt att inrätta revisions- och ersättningsutskott samt kommer även utvärdera behovet av att inrätta ytterligare utskott.